background image

Podurile peste Dunare intre km. 0 si km. 1075, cu inaltimi minime  libera trecere,

fata de zeroul statiunii de referinta dupa ''Albumul podurilor peste Dunare'',

Comisia Dunarii, Budapesta, 1992

Denumirea podului

Distanta fata

de Sulina

(km)

Inaltimea de

libera trecere

(m)

Statiunea hidrometrica

de referinta

MOLDOVA VECHE

1045.12

18.13

FATA DE NIVEL DE RETENTIE

PORTILE DE FIER I md

942.90

10.00

FATA DE NIVEL DE RETENTIE

PORTILE DE FIER I md

942.90

13.50

LA CERERE

PORTILE DE FIER I ms

942.90

10.40

FATA DE NIVEL DE RETENTIE

PORTILE DE FIER II

863.55

17.71

FATA DE NIVEL DE RETENTIE

RUSSE-GIURGIU

488.70

20.14

GIURGIU

RUSSE-GIURGIU

488.07

27.60

LA CERERE

CERNAVODA

300.07

30.52

CERNAVODA

CERNAVODA

300.00

36.59

CERNAVODA

GIURGENI-VADU OII

237.80

21.64

HIRSOVA

FETESTI(brat Borcea)

42.30

18.64

CALARASI

FETESTI(brat Borcea)

42.22

18.04

CALARASI

AVIZ CATRE NAVIGATORI

nr. 56/22.05.2025

Se aduce la cunostinta navigatorilor ca, începând cu data de 26.05.2025 draga
absorbant refulanta CERNAVODA, va lucra in zona Km 90  Km 100 Brat Borcea,
în scopul asigurarii adâncimilor de navigatie recomandate de Comisia Dunarii.
     Pentru desfasurarea în siguranta a navigatiei trecerea se va face numai dupa
confirmarea de catre draga CERNAVODA, a eliberarii senalului.
    Navigatia se va desfasura cu atentie sporita, conducatorii navelor/convoaielor
vor lua toate masurile de respectare a Regulamentului de Navigatie pe Dunare in
sectorul romanesc editia 2013 si a recomandarilor din prezentul aviz.
     Nerespectarea prezentului Aviz atrage dupa sine raspunderea administrativa,
disciplinara sau penala, dupa caz.
     Prezentul Aviz anuleaza Avizul catre Navigatori nr. 33/31.03.2025

AVIZ CATRE NAVIGATORI

nr. 54/21.05.2025

Se aduce la cunostinta navigatorilor ca începând cu data de 22.05.2025  pe
Dunarea fluviala, între Km 288 si Km 294 se va lucra cu Draga PARMA  pentru
asigurarea adâncimilor de navigatie recomandate de Comisia Dunarii.
    Lucrarile de dragaj se vor desfasura in senalul navigabil intre limita dreapta si
limita stanga.
    Activitatea de dragaj se desfasoara atat pe timp de zi cat si pe timp de noapte
intr-un program continu 24 h/24 h.
Draga va fi semnalizata ziua si noaptea conform Regulamentului de Navigatie pe
Dunare in sectorul romanesc editia 2013.
    Manevrele dragii in perimetrul de dragaj si deplasarea ei la zona de descarcare
si retur, se vor face fara a afecta navigatia in zona
   Navigatia în zona de lucru se va desfasura cu atentie marita, respectându-se
urmatoarele conditii:
  1) pentru trecerea prin zona de dragaj, de la distanta de minim 5 km,
amonte/aval, comandantii navelor si convoaielor vor lua legatura în canalul VHF
16, prin apel draga PARMA pentru a conveni conditiile de tranzitare a zonei;
 2) în cazul în care, accidental draga nu raspunde la apel, se vor emite din timp
semnale fonice de atentie si se vor respecta cu strictete semnalele arborate de
draga;
 3) pe timp cu vizibilitate redusa (ceata, pâcla, etc.)  dragele se vor retrage in afara
senalului navigabil;
 4) pe Dunarea fluviala, între Km 288 si Km 294, se interzice:
    -întâlnirea, depasirea sau navigatia la aceeasi înaltime;
     -producerea de valuri sau efectele de suctiune;
      Comandantii navelor si convoaielor, conducerile societatilor de navigatie si
agentii economici de agenturare, care transporta marfuri pe Dunare, vor lua toate
masurile de respectare a Regulamentului de Navigatie pe Dunare in sectorul
romanesc editia 2013si a recomandarilor din prezentul aviz.
  Nerespectarea prezentului Aviz atrage dupa sine raspunderea administrativa,
disciplinara sau penala, dupa caz.